Klaanon Wiki
Advertisement
Nurukan
Nurukan2.png
Toa
Sukupuoli Mies
Tilanne Elossa
Ammatti Kenraali
Ryhmä Musta Käsi
Kyvyt ja varusteet
Kyvyt Maan elementtivoimat
Naamio Kakama
Välineet Mutaatiokanuuna, ranneterät

Nurukan on maan toa, entinen Mustan Käden kenraali ja yksi kolmesta sen perustajasta yhdessä Ficusin ja Herran kanssa.

Elämäkerta[]

Varhaishistoria[]

Nurukanin varhaisesta elämästä ei tiedetä paljoakaan. Tiedetään vain että hän muuttui toaksi saadessaan Toa-kiven ja nuorena hän matkusti Kirjuri Umbran kanssa solmimassa kauppasopimuksia Metru Nuin ja muiden kansojen kanssa.

Jossain kohdin tätä ja Metru Nuin sotaa hän sai käsiinsä yhden viimeisistä Mutaatiokanuunoista.

Toain ja Metsästäjäin sota[]

Toana Nurukan otti osaa sotaan puolustaakseen Legendojen kaupunkia Metsästäjiltä. Nurukan oli sodassa korkeassa arvossa mutta hänen tekonsa sodassa ovat hiukan epäselvät. Tiedetään kuitenkin että hän selviytyi menestyksellisesti sodassa ja sodan jälkeen lähti matkoille, päätyen Avra Nuille viettämään eläkepäiviään.

Avra Nui[]

Ollessaan Avra Nuin saariryhmittymällä, Nurukan auttoi saaren asukkaita voittamaan Makuta Bitilin hyönteisarmeijan jolla makuta koetti ottaa saaren haltuunsa. Nurukania juhlittiin sankarina ja hän oli pitkään saaren ainoa toa.

Nurukan1.jpg

KraUmbran saavuttua Nurukan taisteli tätä vastaan, kunnes Umbra ja Deleva saapuivat auttamaan häntä olennon tuhoamisessa. Umbran paha puoli oli kuitenkin ehtinyt kutsua Zyxaxin ja tämän Zyglakit paikalle. Myös jokin toa-tiimikin kutsuttiin auttamaan saaren vapauttamisessa. Lopulta kaikki kuitenkin päättyi siihen kun Umbran mieli oli vahvempi kuin hänen veljensä ja hän sai apua tämän imemien toain ja zyglakien sieluilta, jodien yhdistetty tahdonvoima tuhosi puolimakutan.

Saarella Nurukan ja Deleva todistivat Umbran ja Samolin välistä kaksintaistelua jossa kiven ja valon toat taistelivat toisiaan vastaan. Lopulta toat sopivat asiansa ja joukkio suuntasi saaren metsiin. Taivallettuaan saarella joukkio kohtasi Skakdien NINJA-ryhmän, jolle he antoivat perin mojovan opetuksen toain haastamisesta. Skakdit luikkivat pakoon ja toat pääsivät jatkamaan matkaansa.

Ennen pitkää toat joutuivat väijytykseen, Skakdi Metorakk ampui ensin väijytyksestä Nurukanin ja Samolin tajuttomiksi, jolloin Umbra ja Deleva joutuivat kohtaamaan skakdin. Delevan viha sokaisi hänet, jolloin Metorakk löylytti plasman toaa. Tämän jälkeen Umbra taisteli yksin skakdia vastaan. Taistelun rytinässä skakdi pudotti mystisen kiven, joka jäi Umbralle.

Skakdin paettua, Umbra herätti ystävänsä ja haavoittunut joukkio matkasi läheiselle temppelille.

Voimat ja luonne[]

Maan toana Nurukan tuntee paljon Metru Nuin historiaa. Hän kunnioittaa elämää, vaikka kantaakin moraalisesti arvelluttavaa mutaatiokanuunaa, jolla hän voi muuttaa kohteen hirviöksi. Nurukan on kokenut taistelija ja kantaa mielessään viisautta, jota hän haluaa opettaa kaikille halukkaille.

Maan toana Nurukan pystyy luomaan maanjäristyksiä, hallita ja luoda maata sekä näkemään hyvin pimeässä. Hän on välillä vähän hidas, mutta hän kompensoi hitauttaan Kanohi Kakamallaan.

Advertisement