FANDOM

Svarle
Svarle Kal
Tulen toa/Toa Kal
Sukupuoli mies
Tilanne kuollut kahdesti
Ammatti komentaja
Ryhmä Toa Aer(ennen)

Toa Kal

Kyvyt ja varusteet
Kyvyt Tulen elementaalivoimat (ennen)

Erinäiset mielenvoimat ja salamakyvyt

Naamio Akaku, röntgenkatseen naamio.
Välineet Rannerhotukalinko, suuri liekkimiekka (ennen)

Suuri prototeräsmiekka, Prototeräskilpi, rannetykit

Svarle oli tulen Toa ja Aerin saaren Toa-tiimin johtaja. Metru Nuin sodan alkaessa hän lähti Halawen kanssa kutsun tuomana sotaan pelastamaan Legendojen kaupunkia. Tämän takia Aer jäi yksin Delevan puolustettavaksi, jolloin Metorakkin johtamat skakdi-ryövärit saivat vangittua kaikki saaren asukkaat ja myytyä heidät orjiksi ympäri maailmaa. Myöhemmin Svarle kuoli, mutta hänet herätettiin Toa K.A.L-projektissa henkiin ja hän alkoi johtaa Toa Kaleja, koska oli näistä ensimmäinen ja hänellä oli lujin tahto.

ElämäkertaMuokkaa

Ennen Metru Nuin sotaaMuokkaa

Svarle eli matoranina Kristallisaarilla, joihin kuuluivat Zanga Nui, Aer ja monet muut pikkusaaret. Hän muuttui joskus siellä Toaksi. Kun saariryhmät tarvitsivat yhdistyneet toa-voimat, tuli Svarlesta joukon johtaja. Toa-tiimiin kuuluivat ainakin magnetismin toa Halawe ja plasman toa Deleva. Saarilla oli vallassa uudestisyntymiseen hurahtanut kultti, jonka vaikutuspiiriin Svarlekin joutui. Se aiheutti eripuraa tiimin välille ja tiimi lopulta hajosi kun tuli kutsu sotaan Legendojen kaupunkiin.

Metru Nuin sotaMuokkaa

Pimeyden metsästäjien ja Toien sodassa Svarlesta tuli yksi tunnetuimmista toa-komentajista. Hän johdatti armotta joukkonsa moniin voittoihin ja kasvatti täten myös kiinnostusta hänen kulttiaan kohtaan. Svarlesta tuli itsevarma ja hiukan röyhkeä. Puolustaessaan Onu-Metrun ja Po-Metrun rajalla olevaa sillanpääasemaa Svarle kuitenkin sai surmansa metallinkappaleista, jotka hänen entinen tiimiläisensä Halawe  lähetti hänen sydänkiveensä elementaalivoimillaan. Svarlen ilmoitettiin kaatuneen tämän jälkeen.

Toa Kal-kokeetMuokkaa

Mustan käden teknikot Olmek, Delron ja monet muut leikkelivät Svarlen ruumista ja tutkivat hänen aivojaan kuten monien muidenkin sodassa kaatuneiden ruumiita. He onnistuivat herättämään Svarlen keinotekoisesti henkiin, mutta Turaga Dume lopetti projektin rahoittamisen, vaikka Käden tutkijat olivat jo saavuttaneet läpimurron ja tuottaneet monia yksiköitä valmiiksi. Jäljelle jääneet prototyypit suljettiin kylmiin kanistereihin. Svarle ja monet muut jäivät odottamaan kohtaloitaan Mustan Käden Onu-Metrun tukikohtaan kun järjestö virallisesti lopetettiin.

HerääminenMuokkaa

Svarle kuitenkin heräsi pitkästä unestaan ja halusi päästä jotenkin vapaaksi. Hän otti komentoonsa kaikki Kal-yksiköt, lukuun ottamatta Lhekoa ja kokosi heistä itselleen mahtavan, mutta varsin heikon armeijan. Kalit eivät pystyneet herättämään kaikkia yksiköitään, joten vain 12 parhaiten valmistettua yksikköä ja muutama sata prototyyppejä onnistuttiin herättämään. Svarle alkoi lähettää Umbralle painajaismaisia viestejä, että tämä liittyisi heihin alitajuisesti, mutta Lhekon onnistui siirtää ne Umbran kaksoselle, jolla oli sama sielu kuin valon toalla itsellään. Svarle oli kuitenkin tietoinen Umbran ja muiden liikkeistä Kal-teknologialla kauan sitten pelastetun Delevan kautta, koska pystyi aistimaan sen mitä muut Kalit näkevät ja kuulevat.

LuonneMuokkaa

Kyvyt ja varusteetMuokkaa